Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Μεγάλη κινητοποίηση ενάντια στην υποβάθμιση της παιδείας

Πλήθος μαθητών, γονιών, καθηγητών και πολιτών από όλη τη Φωκίδα 
έδωσε ηχηρό παρόν στην Παμφωκική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Άμφισσα, σήμερα Δευτέρα 23/10/2017 και διατυμπάνισε την αντίθεσή του σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης της παιδείας, είτε αυτή γίνεται με το κλείσιμο των τμημάτων στις ομάδες προσανατολισμού είτε με την κατάργηση των ίδιων των σχολείων, ως επακόλουθο.
Από την ομιλία της Γραμματέως Ε. Καρανάσου: Όταν σε έναν τόπο κλείνει το σχολείο, ο τόπος μαραζώνει!
Πέρυσι κόπηκαν τα εξεταστικά κέντρα, φέτος οι ομάδες προσανατολισμού, σε λίγο τα ίδια τα περιφερειακά σχολεία.
Να μην ανεχτούμε στον 21ο αιώνα με τη τεράστια ανάπτυξη της γνώσης, της τεχνολογίας και της επιστήμης, η μόρφωση των παιδιών μας να γυρίσει χρόνια πίσω, ενώ μπορούν να απολαμβάνουν ολόπλευρη μόρφωση, σύγχρονο, ενιαίο, 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο με όλα τα παιδιά μέσα, χωρίς αποκλεισμούς. Να μην ανεχθούμε το μέλλον τους να είναι η σύγχρονη δουλεία, χωρίς δικαιώματα. 

      Από την ομιλία του Προέδρου Κ. Κυριανάκη (απόσπασμα από κείμενο του Δ. Γληνού): "Εάν θέλει ο εκπαιδευτικός να προετοιμάσει τα νιάτα για το μέλλον, να διαμορφώσει το ανθρώπινο υλικό, δεν μπορεί να αγνοήσει τα βασικά χαρακτηριστικά την εποχής, είναι ανάγκη να πάρει μέρος σ’ όλο τον κοινωνικό κοχλασμό και να παλέψει να λυθούν τα προβλήματα του λαού. Δεν μπορεί να μείνει ουδέτερος που, αν το θέλετε, η ουδετερότητα καταλήγει να είναι συμμετοχή στην αδικία κατά του λαού. Είναι ανάγκη να συλλάβει το μέλλον μέσα στο παρόν και να εργαστεί δημιουργικά. Να νιώσει τα νιάτα, τις ελπίδες τους, το νέο που γεννιέται μέσα τους και γεμίζει ο ίδιος απ’ αυτές κι αποφεύγει έτσι την αποτελμάτωση και τη ρουτίνα την καταλύτρα κάθε προκοπής.

Ο εκπαιδευτικός είναι ανάγκη να αφουγκράζεται το νέο, να συνεργαστεί με τις νέες δυνάμεις για τη γέννηση του νέου, για την κατανίκηση κάθε αντίθεσης μέσα στην κοινωνία, με το νόημα να καταργηθεί η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, να καταργηθεί κάθε μορφή καταπίεσης από τα πιο βίαια ως τα πιο δόλια μέσα οικονομικής διείσδυσης και πολιτικής διαφθοράς. Έτσι, μόνο παίρνει νόημα και βαρύτητα ο ρόλος του εκπαιδευτικού.”